Wednesday, February 7, 2007

Vem du är.

Om jag ska lära känna dig, så bryr jag mig inte om hur mycket pengar du har,
jag bryr mig om, ifall du kan värdesätta vad livet erbjuder.

Jag tänker inte fråga ifall du har stora eller små bröst,
Jag kommer att fråga ifall du har lärt dig att älska dig själv, även när andra kritiserar dig.

Jag kommer aldrig att ifrågasätta hur mycket pengar din mamma tjänar,
istället frågar jag om du hade en axel att gråta mot i dina svåra barndomsstunder.

Jag struntar blankt i, hur många tävlingar du har vunnit,
Jag bryr mig om, ifall du klarar av att förlora med stoltheten i behåll.

Jag tänker inte undra, hur bra du kan förutspå väderprognosen,
men jag kommer att undra om du klarar av att hålla ryggen rak när du överraskas av storm.

Jag bryr mig inte om hur många slagsmål du vunnit mot folk du hatar,
Jag undrar om du klarar av att få hjärtat utslitet, av någon du älskar.

Jag kommer aldrig att fråga hur många vänner du har,
Jag kommer att fråga om du vet hur det känns att vara ensam..?

No comments: