Tuesday, February 13, 2007

www.tvins.com

Helt känslokall sitter jag i soffan, och tittar på tv-shop.
För trött för att orka byta kanal, för trött för att orka stänga av tv:n.
För trött för att orka engagera mig.

Så jag sitter där, och tittar på de vältränade, smala tjejerna i pyttesmå gympakläder, som ler med sina blekta tänder och säger att "megadumboX2000superelectronicHOW WE FOOL YOU" är den bästa maskinen som gud skapt, och är en större sensation, än själva begynnelse skapelsen i sig.
Och undrar om jag påverkas av det?
Om jag faktiskt lockas ännu lite mer av att gå ner i vikt, och bli lång, trind och blond, bara för att jag ser hur enkelt dom slipper undan alla komplex, bara genom att köpa en såndär maskin!
För BARA 411 000 kronor, ja ni hörde rätt, B A A A R A!!!!

Jag vet inte om deras propaganda sätter sig i mitt huvud just nu,
men förmodligen gör det det.

Vafan? Alla tidningar ger ju varje vecka ut artiklar om "SÅ HÄR enkelt var det för Maria 42 att gå ner 36 kilo"
Visst, det är skitlätt, det är bara att SLUTA ÄTA!
Stoppa fingrarna i halsen, och strunta i allt godis!

Men jag funderar seriöst på hur mycket lyckligare Maria 42 blir av det?

Usch, jag orkar inte med alla störda ideal.
Det gör mig upprörd, och jag har redan huvudverk.

Nåväl, jag orkar inte slänga bort mitt liv på att missunna mig godis.
Jag tänker inte banta bort min glädje.
kanske gör det Maria 42 till en lyckligare människa,
och då får jag självklart vara glad för hennes skull.

Men jag tvivlar på att det någonsin hade gynnat mig.

No comments: